IHG eerste in de branche die wereldwijd gratis internet aanbiedt aan trouwe gasten

0

IHG (InterContinental Hotels Group) heeft vandaag aangekondigd dat het wereldwijd gratis internet gaat aanbieden aan de leden van zijn loyaliteitsprogramma. De aankondiging valt samen met de bekendmaking door IHG van de resultaten van een wereldwijd onderzoek* waaruit blijkt dat bijna de helft van de reizigers (43%) niet in een hotel zou verblijven dat kosten in rekening brengt voor internettoegang.

Hiermee is IHG de eerste internationale hotelgroep die in alle hotels gratis internet biedt aan de leden van zijn loyaliteitsprogramma, of ze nu een nacht in het hotel verblijven of alleen even binnenlopen. Deze nieuwe regeling gaat in juli 2013 in voor Elite-leden en voor de rest van de leden vanaf 2014.

Deze verandering gaat gepaard met de aankondiging van IHG dat het werkt aan de verbetering van zijn loyaliteitsprogramma Priority Club® Rewards dat vanaf juli de nieuwe naam IHG Rewards Club krijgt. Hierbij zullen ook een aantal nieuwe voordelen voor leden worden geïntroduceerd.

Internettoegang is steeds vaker een noodzaak voor hotelgasten en een belangrijke factor bij de beslissing of ze in een hotel zullen verblijven. Uit nieuw onderzoek* in opdracht van IHG blijkt het volgende:

  • 43% van de respondenten gaf aan dat ze niet voor een hotel zouden kiezen waar voor internet moet worden betaald.
  • 23% van de respondenten gaf aan dat gratis internet de belangrijkste voorziening is wanneer ze in een hotel verblijven, tegenover 7% die voor roomservice koos.
  • Van de ondervraagde landen is online connectiviteit in het hotel van het hoogste belang   voor de Chinezen bij het boeken van een hotel voor zakelijke doeleinden (47%) en voor vakantie (13%). 70% gaf aan dat ze voor een ander hotel zouden kiezen als het geen gratis internet zou aanbieden.
  • Chinese zakenreizigers vinden online connectiviteit het belangrijkst wanneer ze reizen – van de Chinezen vindt bijna de helft (47%) dit het belangrijkst, gevolgd door Rusland (26%), de VS (23%) en India (22%).
  • In het Verenigd Koninkrijk (18%) en de VS (14%) werd betalen voor internet genoemd als de op een na grootste irritatiefactor tijdens een hotelverblijf, na geluidsoverlast.
  • Meer vrouwelijke reizigers (14%) zouden de voorkeur geven aan gratis internet in het hotel tijdens hun vakantie boven een föhn in de kamer (2%).

IHG Rewards Club, nu nog bekend als Priority Club Rewards, is het eerste en grootste loyaliteitsprogramma in de hotelindustrie ter wereld, met punten die nooit verlopen, geen ‘blackout dates’ voor Reward nachten, punten inwisselen voor vluchten, muziekdownloads en autoverhuur en gratis overnachtingen in IHG Hotels wereldwijd.

Vanaf juli zullen de volgende nieuwe voordelen gelden:

  • Gratis internet voor alle Elite-leden vanaf juli 2013 en voor de rest van de leden vanaf 2014;
  • Mogelijkheid om sneller Elite-status te verdienen door in drie of meer verschillende IHG hotelmerken te verblijven;
  • Overnachtingen op basis van ingewisselde punten tellen mee om elitestatus te verdienen;
  • Vanaf januari 2014 krijgen leden een ‘extra’ overnachting bij het behalen van het volgende      statusniveau.

Bezoekers en gasten kunnen zich in ieder IHG Hotel ter plekke kosteloos aanmelden voor de IHG Rewards Club en alle bijbehorende voordelen om meteen toegang te krijgen tot internet.

Delen

About Author